Kurzy a semináře pro pedagogy

Kurzy pro učitele a školní týmy: Komunikace, vztahy, prevence vyhoření a osobnostní růst

Podpořte své pedagogy v tom nejdůležitějším – vnitřní stabilitě, jasné komunikaci a schopnosti zvládat výzvy s lehkostí.

Jsem lektorka a koučka s odborností v oblasti osobního rozvoje, leadershipu, komunikace, prevence vyhoření, mindfulness a kvantových technik s přesahem do marketingu ve vzdělávání. Nabízím prožitkové, prakticky laděné a na míru sestavitelné kurzy pro školy, které přinášejí hlubokou změnu nejen na úrovni jednotlivců, ale i celých týmů.

Kurzy lze realizovat prezenčně i online (dle dohody), a především je možné je financovat z výzvy OP JAK (Operační program Jan Amos Komenský), Šablony nebo případně jiných dotačních programů. 

Témata přizpůsobím konkrétním potřebám vaší školy, školky, nebo školského zařízení. Kurzy lze rozšířit či zúžit na varianty od 2 do 6 hodin, nebo z nich vytvořit navazující programy pro celé pedagogické týmy. Dle toho bude upravena také kalkulace na jednotlivé kurzy.

Přehled nabízených témat kurzů pro pedagogy

Jestli nenajdete vhodný kurz v nabídce, spojme se a připravím program na míru – podle vašich potřeb, témat a konkrétní situace ve škole. Stačí napsat nebo zavolat – podrobnosti doladíme společně.


1. Asertivní učitel: Umění říkat, co potřebuji, s laskavostí a pevností

Abstrakt:
Tento kurz je určen pedagogům, kteří chtějí komunikovat své potřeby, stanovovat hranice a říkat "ne" bez pocitu viny, frustrace či agrese. Učí, jak se vyjadřovat pravdivě a otevřeně, přitom však s úctou a respektem k druhým. Účastníci se naučí rozpoznat situace, které vedou k napětí či konfliktu, a získají konkrétní strategie, jak reagovat klidně, pevně a přitom laskavě. Kurz kombinuje teoretické principy asertivity s praktickými cvičeními a nácvikem reálných situací, aby si každý pedagog mohl osvojit dovednosti, které okamžitě využije ve škole i mimo ni. Cílem je podpořit učitele v sebejisté a respektující komunikaci s rodiči, kolegy i žáky a tím přispět ke zdravějšímu školnímu prostředí.

Přínosy kurzu:

  • Posílení schopnosti komunikovat vlastní potřeby jasně a s respektem.

  • Nácvik asertivních reakcí v situacích s "náročnými" rodiči či kolegy.

  • Získání konkrétního jazyka pro vyjádření hranic bez pocitu viny či strachu.

  • Prevence konfliktů a podpora důvěry v komunikaci se školní komunitou.

  • Zvýšení sebejistoty a vnitřního klidu při řešení obtížných situací.

  • Praktické cvičení modelových situací, které učitele připraví na reálné výzvy ve škole.

Připravte své pedagogy na to, jak si stát za svými hranicemi – bez křiku, beze strachu, s klidem v sobě.

2. Nehořet, ale zářit: Prevence a zvládání vyhoření u pedagogů

Abstrakt:

Učitelské povolání patří k nejnáročnějším profesím – a proto je prevence vyhoření zásadní. Tento workshop propojuje osobní rovinu (jak pečovat o vlastní energii, obnovovat smysl a regenerovat) s týmovou rovinou (jak nastavovat prostředí, které posiluje místo vyčerpává). Společně se naučíme rozpoznat signály blížícího se vyhoření, vyzkoušíme praktické techniky psychohygieny a nastavíme si konkrétní kroky k udržitelné profesní spokojenosti.

Přínosy:

  • Rozpoznají vlastní signály přetížení a vyhoření

  • Naučí se jednoduché a účinné techniky regenerace do každodenní praxe

  • Získají konkrétní tipy pro psychohygienu a mindfulness ve školním prostředí

  • Posílí týmovou soudržnost a najdou způsoby, jak se podporovat navzájem

  • Odnesou si akční plán, jak předcházet vyhoření dlouhodobě

Vytvořme bezpečný prostor, kde se vaši učitelé mohou znovu nadechnout, pochopit své hranice a znovu zažehnout pro své povolání. Nenechme je vyhořet.

3. Efektivní školní komunikace: od zprávy k příběhu

Abstrakt:

Kurz je určen pro pedagogické týmy a vedení školy. Zaměřuje se na dvě klíčové oblasti:
1. Srozumitelná a laskavá komunikace uvnitř i navenek – aby se zprávy dostaly k adresátům, byly pochopeny a zároveň podporovaly důvěru.
2. Autentické vyprávění příběhu školy – práce s emocemi, přirozeností a atraktivitou v komunikaci směrem k rodičům i veřejnosti.

Formou interaktivního workshopu si účastníci vyzkouší praktické techniky, naučí se tvořit jasné sdělení, trénovat empatii v komunikaci a společně formulovat příběh školy, který rezonuje s jejich hodnotami.

Přínosy

  • srozumitelnější komunikace v pedagogickém týmu i s rodiči

  • snížení počtu nedorozumění a zvýšení důvěry

  • efektivnější práce s oznámeními, pozvánkami a zprávami

  • větší zapojení rodičů a veřejnosti do života školy

  • posílení image školy jako místa, kde se komunikuje jasně, lidsky a srdcem


Učte se vyprávět příběh své školy. Lidsky, přirozeně a atraktivně – bez klišé a nucení. Váš příběh si zaslouží být slyšen. Ozvěte se – ráda ho s vámi vytvořím.

4. Učitel jako leader: Koučovací přístup k sebevědomí a respektující komunikaci

Abstrakt:

Kurz propojuje osobní rozvoj pedagoga s jeho rolí průvodce dětí. Nabízí praktické techniky koučovací komunikace a vědomého vedení, které podporují zdravé sebevědomí žáků i učitelů samotných. Učitelé si vyzkouší, jak rozvíjet potenciál dětí bez projekce vlastních nejistot, jak nastavovat hranice s respektem a jak proměnit rozhovory se žáky a rodiči v partnerský dialog, který posiluje důvěru, spolupráci a růst.

Osnova:

  • Vyzkoušení technik, které lze ihned využít v hodinách i v komunikaci s rodiči.

  • Zvládání konfliktů jako prostoru pro růst.

  • Zvýšení schopnosti podporovat sebehodnotu a vnitřní motivaci dětí.

  • Praktické nástroje pro koučovací komunikaci (aktivní naslouchání, otevřené otázky, model GROW).

  • Lepší porozumění vlastní roli učitele jako vědomého lídra.


Společně můžeme proměnit rozhovory se žáky i rodiči v respektující dialog, který podporuje růst a důvěru. Pojďme posunout komunikaci ve vaší škole na úroveň, kde místo tlaku vzniká spolupráce.

5. Zpětná vazba rodičů: Z kritiky k dialogu s klidem a respektem

Abstrakt:

Setkání s rodiči někdy přináší podporu a cenné podněty, jindy ale i kritiku či stížnosti. Tento interaktivní workshop pro pedagogy vás naučí, jak zpětnou vazbu rodičů slyšet, správně pochopit a využít – bez defenzivity a konfliktu. Zaměříme se na rozlišování mezi konstruktivní zpětnou vazbou, útokem a nepochopením, na zvládání emocí a na techniky dialogu, které podporují spolupráci místo nedorozumění. Získáte praktické nástroje i prostor k vyzkoušení si bezpečné komunikace v modelových situacích.

Přínosy:

  • Naučíte se rozlišovat, co je kritika, co zpětná vazba a co osobní útok.
  • Zvládnete vlastní emoce během obtížných rozhovorů.
  • Poznáte techniky, jak přijímat zpětnou vazbu bez omluv či obrany.
  • Vyzkoušíte si prakticky metody, které mění napětí v dialog.
  • Odnesete si konkrétní komunikační fráze a struktury rozhovorů s rodiči.
  • Posílíte sebedůvěru a pocit bezpečí při setkávání s rodiči.

Naučte se proměnit náročné rozhovory s rodiči v konstruktivní dialog! Získejte konkrétní nástroje, sebedůvěru a praktické dovednosti, které vám pomohou reagovat klidně, profesionálně a s respektem.

6. Emoce jako most: Vědomá škola a emoční inteligence v praxi

Abstrakt:

Jak učit děti pracovat s emocemi, když sami bojujeme se svými? Tento kurz přináší techniky pro zvládání emocí (svých i žáků) bez potlačování, ale s vědomým vedením. Kurz propojuje principy vědomé školy s rozvojem emoční inteligence pedagogů. Učitelé se naučí lépe pracovat se svými emocemi, posilovat odolnost a vytvářet respektující a otevřené prostředí pro žáky i kolegy. Workshop nabízí kombinaci teorie, sebereflexe a praktických technik – od dechu až po komunikaci v náročných situacích.

Přínosy:

  • Posílí vlastní stabilitu a tím i schopnost být vzorem emoční zralosti pro žáky.

  • Získají praktické tipy na psychohygienu a rychlou regulaci emocí.

  • Osvojí si komunikační techniky pro práci s dětmi i dospělými v emočně náročných situacích.

  • Naučí se, jak zlepšit klima školy prostřednictvím vědomých rituálů a spolupráce.

  • Učitelé lépe porozumí svým emocím a získají nástroje pro jejich vědomé zvládání.


Zvládání emocí není dar – je to dovednost. Naučme se ji společně. Objevte praktické techniky, jak zvládat emoce své i dětí a jak vědomě tvořit pozitivní atmosféru školy. Naučíte se metody regulace emocí, komunikační dovednosti pro náročné situace a vědomé rituály, které podporují zdravé školní klima. Tento kurz pro pedagogy přináší rovnováhu mezi teorií a praxí, posiluje wellbeing učitelů a učí, jak přenášet emoční stabilitu na žáky i celé kolektivy.

Nenašli jste vhodný kurz v nabídce?

Spojme se a připravím program na míru – podle vašich potřeb, témat a konkrétní situace ve škole. Stačí napsat nebo zavolat – podrobnosti doladíme společně.

Kurzy a semináře pro učitele je možné financovat z výzvy OP JAK (Operační program Jan Amos Komenský), Šablony nebo případně jiných dotačních programů.